Friday 20 January 2012

Andainya kau mengerti....


Ya ALLAH, ku sudah mengjangkakan pasti ada sesuatu untuk annual camp kali ini...terima kasih ya ALLAH...

andai dulu aku terlalu kecewa apabila menghadapi sesuatu kebenaran, kini aku mampu tersenyum mendegarnya..kerana ku tahu, apa yang berlaku, Engkau lebih mengetahui apa yang terbaik buatku...

andai dulu aku terlalu menyalahkan keadaan, kini tidak lagi, aku berterima kasih kepada keadaan ini..kerana sudah terang lagi bersuluh, ALLAH sentiasa memberiku petunjuk untuk mempercayai seseorang. Sungguh aku tak percaya dan sedikit terkilan, selama aku masih menjaga hatiku untuk berprasangka baik terhadapnya...mereka pula sunguh-sungguh untuk membuka aibku, berkata buruk tentangku..menjadikan aku suatu bahan bicara untuk mereka. 

bila ku tahu tentang perkara ini, hatiku menyanyi riang, bibirku tersenyum panjang...terima kasih kerana selalu berkata tentangku kerana aku baru terbaca suatu artikel..bila ada orang mengumpat kita, kita akan mendapat pahala.=) andai dulu selalu ku salahkan mengapa takdir membuatkan aku berjumpa dengan pelbagai ragam manusia yang belum pernah aku jumpa ketika di sekolah..ternyata itulah kehidupan. Jalan yang dipilih tidak akan selamanya dihampar karpet merah ibarat diva. Kini aku bersyukur, aku masih lagi boleh belajar mendamaikan hati, dan berbaik sangka . Aku juga beruntung mendapat kawan yang begitu prihatin terhadap apa yang ku lakukan sehingga selalu menjadi perhatian dan terima kasih untuk bercakap tentangku...=)

Ya ALLAH terima kasih untuk kebenaran yang kau tunjukkan ini.....=)

No comments:

Post a Comment